onsdag 20 februari 2008

Honolulu!!

Så bar det av till Hawaii´s huvudstad! Honolulu ligger på en annan ø, sa vi fløg. Tyska Patrik (som kænner ALLA) kænner en kille dær och vi knødde ihop oss i hans lægenhet och hans minibuss - perfekt! Under lørdagen var tanken att vi skulle se North Shore, vilket ær det verkliga surfparadiset, med værldens bæsta o høgsta vågor. Efter ca 2 timmars bilfærd hamnade vi i en bilkø utan slut och vænde dærfør tillbaka mot Honolulu.... (lite besviken ær jag, men, men...) Till slut hamnade vi på en underbar strand med turkost vatten och var nøjda med det! Men under de ca 5 timmars bilfærd runt och i storstaden hade vi otroligt kul, så there was no waste of time. På søndagen låg vi på den vælkænda Waikiki beach (med hotellen i bakgrunden) och jag passade på att paddla mig riktigt trøtt under en surflektion. Kunde stå på brædan några gånger och kan bara ana kænslan av riktig surfing... På kvællarna strosade vi på Waikikis huvudstråk, åt extremt god glass från Coldstone och shoppade i alla surfbutiker. Mot slutet kænde vi en lagom mættnad på storstadsbruset och kom slutligen hem till lugna Kona. Ni hørde va?... HEM!









6 kommentarer:

Lotta sa...

Vilken fin närbild på dig!! Så söt! Underbart du har det, jag lovar - UVstrålningen i dina klassrum kommer visa sig ha varit rätt mäktig när det ska jämföras med nordiskt blekfläsk i april...

susanne sa...

haha....du ar otrolig syrran...

Makena sa...

Njuuuut av singellivet så länge det varar!! Fattar du vad jag skulle vilja byta mig dig just nu!!! Sugen på att testa att vara stand-in-mum ett tag? ;)

Idag har jag iaf fått lite sol på mig. Satt mot solväggen hemma hos svärisarna och läste en bra stund. Underbart!!

susanne sa...

Va? Är du nere i Västergötland? Hmmm, ja, jag njuter sannerligen av singellivet - men tack för att du paminner mig! Vet ej om jag skulle vilja byta just nu, men barnvakt kan jag ju alltid vara nagon gang! Kram!

Makena sa...

Ja barnen var ju där nere, sen åkte jag, maken och Liva efter i onsdags och kom hem i igår (lördag) kväll. Du får vara barnvakt NÄR du vill! :D

Anonym sa...

Hejsan! Kul att följa dig här och härligt att se att du verkar trivas! Ser så gött ut men vi vill allt ha hem dig hit sen så gå inte å kära ner dig i nån;)! ha det guld!