söndag 3 februari 2008

Heja Gunde!

Jag drar tacket over huvudet denna sondagsmorgon. Det forvantas att man aker pa gudtjanst bland nagon av stadens alla kyrkor. Brukar gora det, men kanner att jag behover tid for mig sjalv nagra timmar (o att hinna med att skriva till er ocksa...). Det hander saker hela tiden och det ar knappast brist pa gemenskap, vilket i och for sig uppskattas! Jag tar en morgonpromenad som alltid och gar forbi en mataffar. Kan de kanske ha all bran eller nagra liknande fullkornsflingor? Letar mig fram till flinghyllan och far syn pa nagra bruna flingor. Dar ar det! Inte sarskilt forvanad laser jag att det var chokladflingor... typiskt USA... jaja, far val kolla om de har nagot nagorlunda nyttigt brod da. Gar forbi typ 14 hyllor med snacks, kakor och sotsaker innan jag hittar en liten hylla med.... bara snovitt-vitt-vitt toastbrod! Det blir till a ata bananer som vanligt. Det finns en "farmers market" (torgstand) dar det saljs massa god frukt. Perfekt! Sverige borde importera mer babybananer - sa bra nar man bara behover en liten energiladdning. De ar sa gott sota har ocksa! Och 5 stora papayas kostar bara en dollar! Dock ar applena dyra - ett apple kostar en dollar! helt sanslost... Annars ar maten som serveras pa campuset ratt nyttig faktiskt. Frukostne bestar av havregrynsgrot, agg, naturell yoghurt och toastbrod med lite, lite morka inslag. Pa mackan kan man valja mellan agg, jordnotssmor eller marmelad! Pa min macka ar variationen maxad. Agg! Kommer uppskatta skinka, leverpastej, tomat, gurka, KAVIAR pa agget, ost mm desto mer nar jag kommer hem igen... Till lunch o middag finns alltid sallad och kokta gronsaker. Kokta potatis har jag inte sett roken av, men ris serveras nastan dagligen (finns manga sydkoreaner har...) I nodfall finns ju alltid Mc Donald's...

6 kommentarer:

Lotta sa...

Jag pallade med käket i de 10 dar vi var i USA, men sås och potatis var nog det jag längtade efter mest! Konstigt nog finns det trots all hysteriskt onyttig mat människor som överlevt och blivit gamla - så käka på du!!

Makena sa...

Jag skulle få panik! Tur att det är bra frukostar mm iaf. Men alltså jag förstod inte det där med Gunde??

Erik sa...

Åh....jordnötssmör med sylt. Smaskens!

susanne sa...

Till Makena: Gunde Svan ar kand for att ata havregrynsgrot o annan nyttig mat... Joda, kara syskon - det AR gott med jordnotssmor. Men jag vill inte rulla hem till Sverige, foredrar att flyga...

Fru Gustafsson sa...

Vad är livet utan knäckebröd?!
..
Du har en länk till min gamla blogg som har varit overksam ett år! Men en glad nyhet är att jag har skaffat mig en alldeles ny blogg. Så nu får du uppdatera mig!

susanne sa...

Ja, jag saknar faktiskt knackebrod! Frossar i det nar jag ar hemma... Ska genast kolla in pa er nya blogg - kul!!!