onsdag 30 januari 2008

5 saker jag aldrig förut sett.



Jag har aldrig förut sett:
- banan-, mango- och papayaträd.
- sovande sköldpaddor (ca 80 cm stora) på stranden (höll bokstavligt på att snubbla över en.. den öppnade långsamt sitt ena öga... har respekt för dem!).
- valar spruta ut vatten (ca 10-12 m, vi såg bara stjärtfenan på dem - kul ändå!)
- ett gäng söta små delfiner som hoppar över ytan precis framför vår kajak!
- kackerlackor och vackra gröna ödlor (som springer runt på alla väggar).

Igår skrev jag att "då många håller på att åka hem, hoppas jag det kommer hit nya roliga mission builders". Idag kom han. En annan tysk kille som är här för tredje gången (folk har en tendens att återkomma hit, då stämningen är så familjär) och som har grymmma kontakter. Efter en timme hade vi redan bestämt att åka till både Honolulu och Maui och han kunde ordna gratis boende på båda ställena (!). Gött mos.

7 kommentarer:

Makena sa...

Näe, nu får du sluta! Nu lämnar jag snart ungarna till maken och drar dit! Det låter ju sanslöst härligt och så coolt med sköldpaddor och DELFINER! Delfiner är mitt favoritdjur ju. När jag var liten ville jag bli delfinskötare :). Och kul med en ny tysk kille. Tyska killar är roliga. Det gick en rolig tysk kille på bibelskolan när jag gick med. Han brukade köpa nötkräm på burk till mig :lol: Fast jag tog ändå A...HAHA!

Ha det bäst!

Lotta sa...

Det är ju för väl att du tog ditt förnuft tillfånga och inte valde nötkräm som äktenskaplig grund, Maria!:)

Makena sa...

Nej, det var för väl att jag hade mer förnuft än så redan på den tiden :lol:

Unknown sa...

WOW! Susanne du lever ett äventyr! Har precis kollat igenom hela din blogg, va tvungen å se alla bilder! Varför har du klippt av håret Vackra? Du e så fin! stor kraaaaam till Suss!
Zorro

Makena sa...

Såg att du länkat mig. Kul. Men om du ville ändra länken så att den blir lite mer anonym skulle jag uppskatta det. Jag har nån liten grej med att vara lite halvanonym på internet du vet ;)

susanne sa...

Ok Makena, jag ska genast fixa det! Sorry.. Vad kul Sarah att du ocksa tittat in, det uppskattas! Hoppas du har det bra nere i Skaneland - jag far komma ner o halsa pa framat varkanten, har ju blivit lite av en tradition nu... Kram pa er alla!

Makena sa...

Tack Susanne!Och ingen fara, det är bara jag som är lite löjlig ;)