torsdag 10 januari 2008

Jag är med barn!....

Jag är ledsen att det gick så har fort... Vet att vissa där hemma blir besvikna när jag inte ens har ett fast förhållande...

Jag är med tio ungar på 11-12 år. Vi är ca 50 st "mission builders" och alla arbetar praktiskt. De flesta lagar frukost, lunch och middag åt 600 personer, en del underhåller byggnader och några (som jag) får hjälpa till i Foundation School. En hel familj kan komma till UMU för att gå teamträningsskola och åker sedan ut till något land i världen för att missionera en tid. Barnen får liksom föräldrarna undervisning utifrån Bibeln, men har även t ex vanlig matte. Min uppgift är att vara assistent åt en lärare. (DET REGNAR just nu - kunde det göra det på Hawaii?...) Några av tjejerna i klassen kommer från Norge och har lite problem med engelskan, sa jag ska inrikta mig på att hjälpa dem i första hand. Känns meningsfullt. Imorgon ska klassen till beachen hela dagen! Det känns EXTREMT meningsfullt....

2 kommentarer:

Makena sa...

Haha du är så skön Susanne! Var kul att träffa dig vid Nyår :D Kul också att du bloggar, här kommer jag att kika in titt som tätt och se vad du har för dig ;)

Kram jpmydw

Makena sa...

Blev lite fel i slutet bara...ignorera