tisdag 15 januari 2008

Nu har jag i alla fall surfat boggieboard...

Efter att ha tagit en morgonpromenad och pratat med min kära Pappa i himlen om min frustration, blev faktiskt min första lördag sjukt rolig. Vi drog iväg ett helt gäng till en lagom blåsig o vacker strand. Hur? På flaket där bak på en truck (bild 5)!! Jag lovar att hastigheten är densamma som i Sverige och det tog 40 minuter. Fruktansvärt oansvarigt va!? Haha... Men det är helt ok här tydligen (det närmaste vi kommer hemma är typ studentnatten då folk fraktas runt i 40 km/h). Sen fick jag testa på att surfa boggieboard - det var skitkul!! Låg säkert ute i vågorna ett par timmar, det gungade i huvet när vi skulle åka hem... En boggieboard är en liten lätt bräda (Elva bär en på bild 3, sorry grabbar - hon är upptagen...) som man ligger på mage på och försöker fånga vågen när den kommer. Har man tur surfar man på vågen 30 - 40 meter i vågens hastighet. På bild 4 ser ni mig, Shina och Elva. (Det är två kanadensiska tjejer som också är missionbuilders).

Det är otroligt go gemenskap här och jag hänger mycket med den yngre generationen av the missionbuilders. Det är även många äldre som hjälper till och de är mysiga och trygga att ha här. Det är så mycket vänlighet emellan människorna och vi bor alla i ett stort kollektiv (som ett megaläger). Två gånger i veckan har vi storsamlingar då studenter, missionbuilders, personal och familjerna samlas - det blir ca 500 pers. Det är underbart att stå tillsammans och lovsjunga Gud, då alla verkar ha samma hjärtan och längtan att Gud ska komma med sin närvaro. Det gjorde han verkligen igår... Att få vara på denna plats där inte bara omgivningen är helt fantastisk utan även människorna, får mig att känna mig oförtjänt privilegerad. På bild 1 ser ni mig och kanadensiskan Meghan och på bild 2 Shina och svenskan (!!) Emma. Jag bor i samma rum som Emma och jag kommer sakna henne enormt när hon lämnar om tre veckor. Det kommer och går folk här hela tiden.







4 kommentarer:

Lotta sa...

Nu när vi packar för fullt för fjällsemester utan dig känns det lite som en tröst att du åtminstone upplever så goa grejer! Brorsan ska vi i alla fall få med oss efter att Greve Flyt klämt in en kortweekend i Åre och Saunaworld, Frida hade ngn stuga däruppe... Men när han hör att vi kanske ska till Mora simhall kickar säkert familjekänslan in!
Hälsa din familj där borta!!

victoria sa...

Hej susanne..fy va kul o läsa va du skriver=) Du e duktig på att skriva, jö.
Språket kommer! Ja gjorde felet o skriva på svenska på mailen och msn varje dag..då går de segare att komma in i engelskan.
Vilka fina bilder du lägger upp, här har vi varken sommar eller vinter, så man blir ju klart lite avundsjuk. Kramar

Sebbes Fruga sa...

Så du har gett dig av till Hawaii. Så härligt! Och spännande! Lycka till med allt där.

Du får titta in till mig, så ser du vad vi styr med...

Kram Maria

susanne sa...

Kul att ni folk tittar in! Det uppskattas. Ja, jag ska kolla in din blogg Maria - hur har du fått reda på min blogg? Tack för din uppmuntran Victoria!! O syrran - du är bäst...