söndag 27 januari 2008

En bekännelse

Måste erkänna en sak för er. Det här är faktiskt inte ett "surfparadis". Den ö som jag är på har inte så stora vågor och det finns knappt inga surfskolor här (det går dock att surfa lite). Mitt största mål med denna trip var inte att surfa (även om det verkat så..) men det skulle vara kul att få testa på. Har för avsikt att flyga över till två andra öar - till Maui och Oahu (där Honolulu ligger) - för att se lite mer av Hawaii och få testa på att surfa. Vi får väl se om det blir av - behöver sällskap också. Många av den yngre generationen här är på väg hem... Vi har haft det så fantastiskt kul ihop, men jag hoppas det är på väg nya roliga "mission builders" hit. Det finns även flera här som man kan "snacka djupt" med, bl a en tysk kille (han är väldigt rolig också!). Sånt uppskattas! Jag skulle aldrig orka med att BARA ha massa roligt ytlig gemenskap, livet är mer än så, tack och lov...

Har tagit bort fotot på min presentationssida, då jag fått viss kritik för att ha ett plastigt leende på det... jaja, sånt är livet : ).

Nu ska jag ut och shoppa lite! Vem sa att kläderna ruttnar på Hawaii på grund av luftfuktigheten? Jag tog därför inte med mig så mycket palter, men det stämmer inte här i alla fall. Men det är ju alltid kul att shoppa nya kläder, särskilt när inte alla andra har de kläderna hemma i Sverige, även om modet är detsamma....

Grattis brorsan på din 23-årsdag! Älskar dig!

Inga kommentarer: