fredag 11 januari 2008

Bilder från paradiset...

Äntligen får jag visa er det jag får se varje dag! UMU:s huvudbas är verkligen så otroligt vackert, med all grönska, blommor, fruktträd, palmer, flaggor, fontäner osv.. En bild är från dagens morgonsamling med barnen - utomhus så klart, fast det är vinter (!). Vi äter även utomhus - flera hundra sitter tillsammans under sol/regnskydd. Vädret är helt perfekt just nu. Det är som en svensk högsommar med ca 28-30 grader under dagen och ca 20 grader på natten. Jag trodde jag skulle svettas mer, men på morgonen och kvällen är det till och med så kyligt att man vill ha en tröja, vilket är väldigt skönt. Att man är klibbig dygnet runt är inte min grej... Och så sover man väldigt gott.







3 kommentarer:

Makena sa...

Åh så underbart det ser ut! :D Här har vi några plusgrader, mulet och duggregn...

Fru Gustafsson sa...

Du skriver roligt, vi följer med spänning dig från Kållandsö. Jag tror att du kommer passa perfekt på Hawaii. Vi öppnade butiken igår efter jul- och nyårsstängt. Äntligen vardag men det lär väl dröja ett par dagar innan du upplever ngt som kan kallas vardag.
Vi hörs och full välsignelse och ledning och närvaro av Herren i din missionsinsats. (och bra lön) Josef och Ann-Christin

Lotta sa...

Nä vet du vad, tacka vet jag vår barriga dörrmatta, vinterkräksjukan, tvätthögarna efter densamma och de sladdriga blå skotossorna på alla offentliga inrättningar man påtvingas så här års i Sverige! Men jag är inte bitter...