onsdag 19 mars 2008

Good friday!

Har i USA kallar man langfredagen for "Good friday". Det tycker jag ar ett mycket battre namn, da jag alskar denna dag. Nar jag vaxte upp var langfredagen trakig och just.... lang! Fick inte smalla pasksmallare och stamningen kandes allmant jobbig och tung. Jo, Jesus dog ju pa korset denna dag och det var RIKTIGT tungt for honom. Men det ar ju just det som gor mig sa glad! Att han tog all MIN skit, hela mitt bagage av elande, skuld gentemot Honom o andra, daligt samvete, osv - for att jag skulle fa hela HANS skattkammare!!!!! (o den ar inte liten..) Jag VET att jag kommer till en underbar plats nar jag dragit min sista suck - dar min alskade Jesus och Hela Harligheten bor. Jag VET att Han ar min storsta supporter har i livet. Darfor tycker jag denna fredag is so GOOD. Happy Easter!

2 kommentarer:

Fru Gustafsson sa...

Ja, det är så stort det Han gjorde för oss!! ...

Glad påsk till dig, Susanne!

Muppen, Smurfen och Fraggelns mamma sa...

Glad påsk på dig Susanne!!