söndag 9 mars 2008

"Vill du se en stjarna?"...

.... sa kom till Hawaii. Idag har vi varit upp till Mauna Kea, ett 4000 m hogt berg, med sno!! (kommer visa bilder) Efter en solnedgang i molnen, vilket var sa otroligt vackert (och SAAA kallt!!! blaste svinkallt....) infann sig morkret. Och vi befann oss pa den plats pa jorden dar man kan se stjarnorna allra bast pa hela planeten Tellus. Da Hawaii ligger mitt ute i ingenstans (kallas Pacific Ocean tror jag...), med inga storande lampor omkring och med ett hogt berg att na lite hogre upp... sa kan himlen PACKAS med stjarnor! Det ar som att se en stjarnklar natt i Lidkoping x 3 ungefar. Jag fick se Saturnus, med dess ring, i ett teleskop. Det sag dock ut som en dataanimering.... en liten vit prick med en vit ring (inte rod!) och inga massa stjarnor runtomkring, som man sag pa film pa hogstadiet. Men det ar ju i alla fall kul att SAGA, att man sett den.... Jag menar - blir ni inte lite avundsjuka igen?..

Dock, livet pa Hawaii kan bli vardag ocksa, aven om det ar svart att tro... Nu har jag sett det mesta har och borjar faktiskt langta hem till er igen. Jag uppskattar Sverige och er alla pa ett helt nytt satt! Tack for att ni finns i mitt liv.

7 kommentarer:

BETSY sa...

Ojojoj! Va häftigt! Låter inte som nån tråkig vardag i alla fall :)
Men men det är nog sant; borta bra men hemma bäst!

Lotta sa...

Anytime baby!! Vi finns där du lämnade oss,vi har inte rubbat oss mkt;)!

Makena sa...

Låter hur coolt som helst!

Muppen, Smurfen och Fraggelns mamma sa...

finns kvar här i skåneland om än lite mindre av mig... hihi... Noa hälsar!!

Fru Gustafsson sa...

Häftigt!!
När kommer du hem? Datum?

Erik sa...

Asså...grymma grejer du gör då! Som att man inte e tillräckligt avundsjuk=) Du fick inte med lite lavasten hem då? Haha. Har inflyttningsfest imorn. Kommer nog 40 pers så ja får pressa mina matlagningsskills:P Blir kul när du kommer hem. Fest!

susanne sa...

Fru Gust: Jag kommer hem den 4 april.
Erik: Kul med inflyttningsfest... Vad bjuder du pa? Angaende lavastenen - Hawaiianerna vill inte att nagon lavasten ska lamna on.... Har nagot med deras uraldriga religion att gora, sa det ar val bara att respektera. Nar kommer du till Lidk?